Monday 22 February 2010

lupa guna. sedangkan ada.

sejak dua menjak..
aku rs aku dah jd agak tegar sedikit..
lebih heartless.
lebih fokus.

ngn selamba aku da bley fire org balik.
dimana sblm ni aku tak pnah nak try defend diri.
mybe aku da smpai satu tahap tak nak lihat-lihat lagi.
aku da malas nak pk pastu pendam dlm hati.
aku rs tak patut, then aku tak diam diri.
trus ckp tak simpan dlm hati.
mmg masih bersabar.
bila rs sesuatu tu keterlaluan..
jgn takut nak betulkan.
kalau salah pun,
tak nak takut tanyakan.

dah lama hidup,
baru aku sedar,.
ruginya kalau tak berani.
rugi besar sebelum mati..
kalau diri sendiri tak ada
efford nak cari ilmu bertubi-tubi.

aku sesal kalau jd pengikut.
aku sesal kalau jd pengangguk.
aku sesal jadi penurut.
aku juga sesal kalau asyik meringkuk.

sedangkan ada mata yang terang utk melihat..
ada akal yang tajam utk mentafsir apa yang dilihat..
ada hati yang sihat utk merasa apa yang difikir..
ada mulut yang mampu bicara apa yang dirasakan..




No comments:

Post a Comment