Monday 25 January 2010

BELAJAR DAN BERBAKTI =)


PUTRAJAYA: Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin, sebentar tadi mengumumkan 20 Sekolah Berprestasi Tinggi, membabitkan 10 sekolah berasrama penuh, empat sekolah menengah harian dan enam sekolah rendah seluruh negara.
Sekolah terbabit adalah:

Sekolah berasrama penuh:
1. Sekolah Tun Fatimah (STF), Johor Bahru
2. Sekolah Datuk Abdul Razak (SDAR), Seremban
3. Kolej Melayu Kuala Kangsar (KMKK), Perak
4. Sekolah Seri Puteri, Cyberjaya
5. Sekolah Menengah Sultan Abdul Halim, Kedah
6. Kolej Tunku Kurshiah (TKC), Seremban
7. Kolej Islam Sultan Alam Shah, Klang
8. Sekolah Menengah Sains Tuanku Syed Putra, Perlis
9. Sekolah Sultan Alam Shah, Putrajaya
10. Sekolah Menengah Sains Muzaffar Syah , Melaka

Sekolah menengah harian:
1. Sekolah Menengah Kebangsaan Perempuan Sri Aman, Petaling Jaya
2. Sekolah Menengah Kebangsaan Aminuddin Baki, Kuala Lumpur
3. Sekolah Menengah Kebangsaan Sultanah Asma, Kedah
4. Sekolah Menengah Kebangsaan (P) St George, Pulau Pinang

Sekolah rendah:
1. Sekolah Kebangsaan Seri Bintang utara, Kuala Lumpur
2. Sekolah Kebangsaan Zainab (2) Kota Bharu, Kelantan
3. Sekolah Kebangsaan Taman Tun Dr Ismail 1, Kuala Lumpur
4. Sekolah Convent Kota Taiping, Perak
5. Sekolah Kebangsaan Bukit Damansara, Kuala Lumpur
6. Sekolah Kebangsaan Bandar Baru Uda 2, Johor Bahru


yuhuu. seronok kejap.hehe.dulu aku skolah situ. dr 2002 til 2003, masuk time form 4. skg dah jadi skolah berprestasi~ hope this title will remain smpai bila2 huhu~during my year,mase tu, if tak silap intake 8 pompuan n around 40 lelaki. memula smpai, rasa cm tak nak turun kereta pun ada, rs inferior lah..hehe~ dpt amik pour science, walhal aku teringin sgt nk amek techno..tp papa aku tak kasi.adeih..redha sajalah~ rumah sukan dpt rumah cendikia (biru) hehe..actly. time 1st day which wus 4 February 2002, time pendaftran tu cikgu sharifah bulat tarik aku masuk umah die..dgn harapan aku bley lari utk umah.btw sory cikgu..u silap tarik org.kaki je nampak panjang tp skali lari tercunggap2 cam tak cukup oxygen.(salah kan alam sekitar pula.) hehe~..hahah..aku ni lari tak kuat pun. kalu suh lari dari prep tu aku mmg master. hehe.. kul 8 start 830 mlm baru msuk...kul 11 hbis.. kul 10 mlm aku dah cabut.hehe~

my very 1st impression...

the very 1st person i met..wus...
her.
my very best friend =)
she wus beside me.
org kl.
aku plak cakap kedah tak cover punya.
die dah usha aku pelik.hahaha~
dat wus the day, we had a ech other =)
til now.


the very 1st dorm i went..wus..
cendekia =)
" uishh...panjng nya dorm diaa..."
satu dorm tu...40 org tido dlm tu..
hehe..
belum tgk lagi 'swimming pool'..
tak kan bley lupa..
berdindingkan zinc kiri kanan..
lubang sane sini.
hehe.

the cery 1st crush..wus..
the wayang pacak!
hahaha.
kat skolah tgk muvi
mcm org dulu2..
letak projector kat tgh dataran.
org jual makanan kiri kanan..~
yuhuu..jumaat hari feverot!
but then, aku tak penah b able to finish da muvis..
sb half way aku mesti dah tumbang..
errkk...
hahahah..

to be continued...
esok ade discussion =p takut tak sempat bace..
otherwise aku kene ketuk ngn supervisor..
cya!

No comments:

Post a Comment