Tuesday 26 January 2010

masa lalu =)

*ini aku time berangan* =D

dulu mase kecik2, time darjah satu.
ade satu kad kaler hijau, kena isi..
cikgu tanya :
" apa cita-cita kamu bila besar nanti?"
saye jawap:
"saye nak jadi arkitek cikgu.supaya sy bley lukis pape ja yg saya suka"
"lagi?"
erk.sy dah heran.
"kenapa cikgu, bila besar kita kena keja banyak2 ke?"
hahahaha...
"tak lah...kalau tak jadi arkitek,kamu ada 2 lagi pilihan lain, keep your option open"
hehe.ok bahagian yang last tu tipu.
dialog tu aku edit sniri.
hahaha.
fokoknye.
aku ingt aku nak jadi.
arkitek. lawyer. pegawai bank.
(acey.cita-cita nak up aja time kecik.mmg tak bley blah)
--------------------------------------------------------
tapi bila dah semakin besar,
(dlm form 1 or 13 tahun camtu )
aku sedar
aku tak ley jadi lawyer.
bukti ke-1:
sb aku tak reti sgt nak ckp2 byk2 or berpidato ke hape.
nak lawan2 ckp lagi la.
aku more to kaki redha.
hehe.
cikgu mohd noor (cikgu BM aku time form 1)
bila dia suh aku bersyair..
aku berdiri dan diammmm seribu bahasa...
(benggang ja cikgu ngn aku hehe)
sbb dan alasan:
aku tak bley bersyair, sb bila bersyair for sure aku akan terkuar air mata,
syair tu terlampau mendayu-layu lah.hahah
too emosional.cannot take it.
then i leave it.
bukti ke-2:
bila masuk form 3,
aku menghadapi masalah ngn rumusan.
sb aku slalu silap paham isi tersirat.
hahahaahah..
tak ke bahaya tu weh??
--------------------------------------------
time aku form 3 jugak.
aku sedar.
aku tak bley jadi pegawai bank.
sbb dan alasan~
bukti ke-1:
time blaja kemahiran hidup, kalau belajar wat akaun.
aku tatau nape buku akaun aku mesti bertempek sana sini.
tak ubah cam bedak sejuk atas buku.
liquick sana sini.
mmg berlemuih (dirty in kedah language)
cikgu pun tak larat nak suh aku tukar buku.
hehe. asyik silap masuk akaun jaa..
*kan bahaya kalau keja bank camni??*
then bila masuk form 4.
ade hati amik prinsip akaun.
hehe.naseb best fren aku sgt terre akaun..
so die ngn berbesar hati exchange kerja skolah ngn aku.
hehe.
aku way omwork yang aku suka.
die wat kan omwork yg dia suka.
btw.
Alhamdulillah..
skg dia pun dah selamat grad.
dan keja kat firm yg berkaitan akaun2.
hehe
*amaran keras: ok adik2 jgn contohi kami yg exchange kerja skola suka sama suka*
-------------------------------------------------------------
but then?
ape aku jadi skg?
hehe.
rahsia =p


No comments:

Post a Comment